Jag blir analog i några dagar

Det damp ner en liten tegelsten i min brevlåda idag. Den var ovanligt tunn för att vara en Jilly Cooper-bok, för Mount! har färre än 600 sidor och ovanligt stor text.

Jag vet hur det brukar bli när jag sätter tänderna i en Jilly Cooper-bok. Jag blir uppslukad. Totalt uppslukad. När boken är genomläst föreligger stor risk för återfall i tidigare böcker i serien. De är våldsamt tummade alla mina Ruthshire-böcker. Och Pandora som officiellt inte räknas till serien, men som liksom hör till ändå.

Mina böcker väntar ivrigt på sitt nya lilla syskon. Jag hoppas att det är en riktig liten tjockis.

Det har ju blivit några tusen sidor läsning genom åren. Copyright: the Horse World of Carro.

Hur som helst. Rupert, nu är det du och jag och galopphästar på några av världens  främsta banor i några dagar framöver. Ni övriga, vi ses om drygt 600 sidor!

Jilly Coopers senaste bok - Mount! Copyright: the Horse World of Carro.

Jilly Coopers senaste bok – Mount!
Copyright: the Horse World of Carro.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.