En dröm blir sann

Idag händer det. Idag går en gammal dröm i uppfyllelse. Idag klockan 11.30 rider Eva Ulf in på Globens 20×60-bana med sin stora, bruna Caruso.

Igår kom beskedet. Maria von Essen med Ferdi tvingades lämna återbud, så frågan gick till SM-vinnaren Eva som med kort varsel fick slänga in häst och tävlingsgrejer i transporten och åka de dryga två milen från Djursholm till Globen. ”Tjoho. Globen……. Plötsligt händer det….” skrev en överlycklig Eva på sin Facebooksida.

Det är en mäktig känsla att rida in på ett fullsatt Globen. Även jag har gjort det några gånger. Men inte i tävlingarna, utan i showerna. Det var bland det roligaste jag har gjort. Att få galoppera runt Globen i full fart och inte behöva prestera något tävlingsresultat. Kul, kul, kul!

Jag tror att även Eva kommer att tycka att det är kul, kul, kul och att hon passar på att njuta, trots att hon har haft minimalt med tid på sig att förbereda sig och trots att det är världscupen i dressyr. För det är trots allt samma 20×60-bana som hon har ridit på tusentals gånger tidigare. Och hästen är samma ”Kalle” som hon har ridit på tusentals gånger tidigare.

Nu hoppas jag att vi får se Eva i SVT Plays sändning 11.40-13.05.

En som jag kan satsa Musens bästa borste på att vi får se är Evas klubbkompis Tinne Vilhelmson-Silfven som startar sist av alla, kl. 12.50. Två DRK:are i samma världscuptävling – otroligt! Spana in alla svenska starttider här.

Åh, jag får inte glömma att dela med mig av lite skvaller! På Christel Gyllenhammars blogg i Skånskan läste jag att Rolf-Göran Bengtsson festade bort sitt Jerringpris efter Jubileumsgalan. Den helvetestunga glasskålen står nu i Globens pressrum. Tydligen fick den inte följa med på efterfecke på Cafét. RGB själv startar ju inte i Globen, utan han har dragit till tävlingarna i Paris och deras feta prispengar, så frågan är vem som ska frakta skålen till Tyskland.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.