Föreningen för fina gångarter

Den här helgen är det Dagen D som i dressyr för hela slanten i dagarna tre på Djursholm. Själv ligger jag för närvarande i sängen och följer det via webb-tv. Där kunde till exempel se min kollega Anna göra en fin djursholmsdebut i Prix st Georges nyss. Och hon trodde att hon skulle få rida när inte så många kunde se. He he!

Imorgon kommer jag däremot att följa tävlingarna från bästa plats, närmare bestämt från domartornet, då jag ska vara speaker och sedan göra intervjuer med segrarna efter klasserna. Det ska bli riktigt skoj.

I år är det gratis inträde, så kom gärna förbi en stund och inspireras av ryttare som Per Sandgaard, Charlotte Haid-Bondegaard och vår hemmaryttare Tinne Vilhelmsson-Silfven. Har du inte möjlighet att göra det kan du göra som jag gör idag och se tävlingarna på gratis webb-tv.

Här ser du dagens klasser med bland annat Lövsta Future Challenge och Grand Prix.
Här ser du morgondagens klasser som är Intermédiaire I och Grand Prix kür.
Missade du gårdagens Intermédiaire IB kan du se det här.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.